Tvorba - tvořivost - hra
10. celostátní dílna komplexní estetické výchovy
Polička 2. - 5. října 2003
Pořadatelé: IPOS-ARTAMA a Sdružení pro tvořivou dramatiku Praha
Spolupráce: 8. MŠ Luční v Poličce, DDM Polička, ZUŠ Polička a město Polička |
|
Už podesáté se v říjnu 2003 konala ojedinělá tvůrčí dílna komplexní estetické výchovy, určená vedoucím kolektivů všech typů: dramatických, literárních, recitačních, výtvarných, hudebních (včetně dětských pěveckých sborů), pohybových a tanečních, ale i pedagogům různých typů škol - mateřských, základních a středních a také pedagogům a studentům vysokých škol pedagogického i uměleckého směru, učitelům základních uměleckých škol, vychovatelům školních družin a klubů, pracovníkům center volného času a domů dětí a mládeže, a všem ostatních, kteří pracují s dětmi a mladými lidmi a nechtějí se uzavírat jen do ulity svého oboru a hledají inspiraci u svých kolegů. |
Jako každý rok, i letos se práce v dílně odvíjela od společného
východiska - námětu, který souvisel s místem konání, tedy s městečkem Poličkou.
Ústředním námětem dílny byly tentokrát HRADBY A BRÁNY - ty skutečné, historické
i ty obrazné, které každý z nás musí ve svém životě překonávat. K bránám a
hradbám města Poličky museli na začátku dílny nalézt účastníci klíč a hradby a
brány se pak staly námětem tvořivých her a činnosti v průběhu celého říjnového
víkendu. |
|
|
|
|
|
HUDEBNÍ DÍLNA
dramatická výchova - Jiří Pokorný
hudební výchova - Lukáš Holec |
|
|
Smyslem celostátních dílen Tvorba-tvořivost-hra, jejichž tradice začala v roce 1992 (předchozí celostátní dílny se konaly v Jindřichově Hradci, Třebíči, Polné, Mikulově, Sloupu v Čechách, Telči, Litomyšli, Štramberku a v Českém Krumlově), je společně hledat styčné body mezi různými oblastmi tvořivé hry s dětmi a mládeží a možnosti jejich propojování i doplňování, vzájemného inspirování, ale současně i hledání specifik jednotlivých oborů. |
|
VÝTVARNÁ DÍLNA
dramatická výchova
Jakub Hulák
výtvarná výchova
Martina Vandasová |
|
|
Desáté celostátní dílny Tvorba-tvořivost-hra se účastnilo více než osmdesát seminaristů, kteří pracovali ve čtyřech třídách. Specifikem této komplexní dílny je to, že každá ze skupin je vedena vždy dvěma lektory. |
|
|
POHYBOVÁ DÍLNA
dramatická výchova
Jarmila Doležalová
pohybová výchova
Jiří Lössl
|
|
|
|
I když smyslem dílny byl především tvořivý proces, v němž každá skupina hledala vlastní přístup ke společnému námětu, vyvrcholila dílna sérií drobných inspirativních představení - recitační montáží, dramaticko-výtvarnou akcí, pohybovou koláží a divadelně hudební produkcí. |
LITERÁRNÍ DÍLNA
dramatická výchova
Ema Zámečníková
literární výchova
Radek Marušák |
|
|
| |